index
Emne
Tekster
1 5/2
Intro til kurset og til eksamen
Intro og definitioner Læs: Lybecker, Innovatismer (på Absalon)
2 12/2
Business Model canvas Kreative grupper
BMG 1 Canvasmodellen (Morten Wolf-Toft og Ole Vestergaard Poulsen; Innovationsrecepten) Farver god/dårlig dag
3 19/2
Business Patterns The long tail Six Thinking Hats
BMG 2 Mønstre til side 81 De Bono; Lyt til De seks hatte, 24/syv
Case 1
4 26/2
Business Patterns
BMG 2 Mønstre resten
5 5/3
Business Design Eksternt indlæg
BMG 3 Design Martin Broberg, CEO .diction
6 12/3
Business Strategy Blue ocean
BMG 4 Strategier Kim & Mauborgne; Blue Ocean Strategy (på Absalon)
7 19/3
Entrepreneurship teori
Forretningsplanen
Bager m.fl.; Entreprenørskab i teori og praksis - Paradokser i spil: Syntese (på Absalon) Graff, Lorentzen, m.fl.: Håndbog for SMV'ere og iværksættere; Forretningsplanen
8 26/3
Projektopgave
Opsamling
Grupperne præsenterer eksamensprojektet eller beskriver og kommenterer mulige konkurrenter Opsamling 1 (ingen PP)
Process
BMG 5 Proces
10 9/4
Værditrappen
The Value Ladder (på Absalon) Grupperne præsenterer praktiske eksempler
11 23/4
Creativity and Innovation Teorier og modeller
Ahmed & Shepherd. Innovation Management Drucker: The discipline of Innovation (på Absalon)
12 30/4
Præsentationer Eksamenstræning ad hoc emner
Indholdsfortegnelse/struktur til eksamen HEnt 12: Porter's five, ROI
13 7/5
Efter aftale Adding values to the business model (på Absalon)
14 14/5
Ingen PowerPoint Efter aftale Repetition af hele pensum